Uvedená doporučení a data mají pouze informativní charakter a nezbavují PIC povinnosti vlastní předletové přípravy. Nejedná se o oficiální AIP uvedených států a letišť!
Informace
Podmínky
- Letový plán: ANO
- Povolení na UL: NE - více info
- ICAO EN: ANO nejméně 4
- MAPY
- RADIOtelefonista: Všeobecný
- Pojištění letounu: ANO
Poznámky
- Trasu z Česka doporučuji východní cestu přes bod LANUX, STEIN v Rakousku, pak přes bod RADLY do Mariboru a dále po VFR trase až na hraniční bod ALIVO
- Je možné si trasu zkrátit přes Alpy. Zde doporučuji letět dle GAFORů. Za nepřízivého počasí se Alpám vyhněte raději úplně.
- Doporučuji používat VFR tratě a vyhnout se CTR letišť - viz mapa
- V Chorvatsku je možné létat nad mraky v případě, že meteo předpověď pro cílovou destinaci dává počasí lepší než VFR minima - více info v AIP
- Pozor na silný pobřežní vítr, který vane přes den kolmo od moře a na večer od pevniny.
- Převodní výška 10 000ft
- Pro VFR lety po chorvatském pobřeží je nutná VFR mapa kvůli tratím. Tratě jsou vybrány velice pěkně a je potřeba je přesně dodržovat!
Dokumenty Pilot
- Pilotní průkaz s platnou kvalifikací.
- Zápisník letů
- Osvědčení o zdravotní způsobilosti
- Všeobecný průkaz radiotelefonisty pro lety do zahraničí.
- Osobní doklad opatřený fotografií (OP, cestovní pas atd.)
- Zápis o jazykové zkoušce (minimální úroveň ICAO 4)
Dokumenty Letoun
- Letová příručka
- Palubní deník letounu
- V dokumentaci platné:
- Osvědčení o letové způsobilosti
- Osvědčení do zápisu v leteckém rejstříku
- Osvědčení o hlukové způsobilosti (pokud je vyžadováno)
- Povolení ke zřízení a provozování radiostanice
- Doklad o pojištění zákonné odpovědnosti
- Potvrzení o údržbě a uvolnění do provozu
- Vizuální signály používané letadlem, které zakročuje
- Postupy pro velitele letadla, proti kterému se zakročuje
Letiště
LDLO - Losinj IFR/VFR
- RWY 02/20 - paved 900x25m - 120,3MHz
- AIP
- Poplatky: do 1t MTOW 27€, do 2t MTOW 40€, PAX 7€
- Poznámky:
- Všechny přílety a odlety je potřeba hlásit dopředu na tel.: + 385 51 231 666
- Nebo podat letový plán. Obecně v Chorvatsku chtějí letový plán na každý let.
- Letiště se tváří jako "řízené v době provozu", ale občas se třeba při odletu nikoho nedovoláte a na dotaz vám v kanceláři odpoví "jo, leťte".
- Stejnou zkušenost jsem udělal i při příletech. Prostě když řídící nechce zvedat ručku na stole, žádné informace nedostanete :-)
- Ale nikdy s tím nebyl žádný problém. Někdy je tohle samořízení trošku zmatek, tak pozor na provoz v okolí letiště.
- Létám vždy na plán a do poslední chvíle jsem na spojení Zadar, nebo Pula.
- Video: YouTube
- POI: Přímo u letiště je výborná restaurace Mexiko. Na letišti je během sezóny taxislužba s microbusem, která vás doveze do městeček a vesnic v okolí. Platit se za ni dá až při odletu.
- WEB: www.airportmalilosinj.hr
LDPL - Pula IFR/VFR
- RWY 09/27 - paved 2946x45 - 132,0Mhz
- AIP
- Poplatky: do 1,2t Mtow 11€, do 2,5t Mtow 22€
- Poznámky:
- VFR Mapa
- Mapa letiště
- Mezinárodní letiště s větším provozem
- Video: YouTube
- POI: V dosahu je město Pula, přímo na letišti je restaurace.
- WEB: airport-pula.hr
LDPM - Medulin
- RWY 12/30 -paved 610m
- AIP
- Poplatky: Jde o soukromé letiště a případné poplatky se odvíjejí od toho, co na něm chcete dělat a jak se chováte :-)
- Poznámky:
- V turistické sezoně je hodně vytíženo vyhlídkovými lety, je dobré se na příletu domluvit předem. Mimo sezónu je tu každý vítán, jako příjemné zpestření.
- Video
- POI: Jde o letiště u pobřeží s krásnými výhledy hned po vzletu
- WEB: metar-taf.com/airport/LDPM-medulin-campanoz-airport